02 set 2019

El CGAE elabora una guia per a la incorporació de la Igualtat als col·legis de l'Advocacia

El Consell General de l'Advocacia Espanyola ha elaborat la Guia per a la Incorporació de la Igualtat d'Oportunitats i el Principi de No Discriminació en els Col·legis de l'Advocacia d'Espanya amb la finalitat d'aconseguir l'assentament i promoció del principi d'igualtat entre dones i homes , tant a nivell corporatiu com a professional, proposant mesures que contemplin la inclusió, la visibilitat i l'aplicació de la transversalitat en l'organització i el seu funcionament, així com en els principals àmbits d'actuació dels col·legis professionals, per aconseguir que la igualtat sigui real i efectiva.

17 jul 2019

L’Advocacia Catalana entrega a l’advocat i activista pels drets humans August Gil Matamala, el XIIIè Premi Agustí Juandó i Royo per la defensa de l’ús del català a la justícia

El Consell de l’Advocacia Catalana va lliurar el passat 11 de juliol,  a l’advocat i activista pels drets humans August Gil Matamala, el XIIIè Premi Agustí Juandó i Royo, un guardó creat l’any 2004 amb l’objectiu de reconèixer a aquelles persones o entitats que en la seva trajectòria professional s’hagin distingit per la defensa de la llengua catalana en l’àmbit jurídic administratiu.

28 jun 2019

Sopar fi de curs judicial ICAVIC

Dijous 18 de juliol al Jardí del Col·legi d'Advocats

A partir de les 20 hores

12 jun 2019

Tractament de dades personals. Protocol Marc de l'Institut Català de la dona

Protocol Marc de l'Institut Català de la Dona, per a una intervenció coordinada contra la violència masclista, pel que fa en concret al tractament de dades personals per part dels agents intervinents en els circuits territorials de Violència masclista.

Enllaç

11 jun 2019

Conferència: Coordinació registre i cadastre, els nous expedients notarials de la llei hipotecària

La comissió de formació ICAVIC organitza la Conferència " Coordinació registre i cadastre, els nous expedients notarials de la llei hipotecària"que tindrà lloc a l'Aula de formació ICAVIC el dimecres 26 de juny a les 18h.  A càrrec de: D. JESÚS MOLINA BELTRÁN, Notari de Prats. D. FERNANDO JAVIER LLOPIS RAUSA, Registrador, R. De la Propietat Núm. 2 de Vic.

04 jun 2019

Protocol incidències lingüístiques

T’han requerit la traducció al castellà del document que has presentat en català?

La legislació europea, l’estatal i la catalana permeten treballar davant els jutjats de Catalunya en les dues llengües oficials. Però a vegades la coexistència de les dues llengües pot produir situacions que no es resolen correctament per desconeixement de la llei, per comoditat o per inèrcia, entre altres motius. La Comissió de Llengua del CICAC té aprovat un protocol per solucionar amb eficàcia aquestes situacions. El coneixes?

27 mai 2019

Sessions formatives APP MÒBIL Justificació guàrdies

A partir de 01/07/2019 la justificació de totes les assistències penals (actuacions a les comissaries de policia i al jutjat de guàrdia) es farà mitjançant un aplicatiu d’APP mòbil de RedAbogacia (volant express) que permet l’enviament immediat,  telemàticament,  de la documentació.
Hem programat dues sessions de formació per tal de que tots els advocats del torn d’assistència ( detinguts – investigats – VIGE) hi pugueu assistir.
A les sessions es farà una explicació de la metodologia a seguir amb el nou sistema i també el canvi de tractament de dades personals.

15 mai 2019

El 21 de maig desplegament de la nova versió de l'aplicació de presentació d'escrits (RED) EJCAT

El passat 9 de maig de 2019 es va activar una prova pilot de la nova versió de l’aplicació de presentació d’escrits (RED) de l’extranet del professional per un grup reduït d’advocats.
Està previst continuar el desplegament per la resta del col·lectiu d’advocats el proper 21 de maig del 2019. Per tant, a partir d’aquesta data, tots els advocats de Catalunya (amb vigència a la base de dades de Red Abogacia) ja estaran utilitzant tant la nova versió de la TTA (presentació de demandes) com la nova versió de RED (presentació d’escrits).

17 abr 2019

Sant Jordi ICAVIC

El dia 23 d’abril, diada de sant Jordi, com cada any, el Col·legi d’Advocats per celebrar-ho organitzarà una jornada de portes obertes a la Biblioteca.

05 abr 2019

El delegat de protecció de dades als despatxos d'advocats

En aquest moment, prop de finalitzar el primer any des de la plena obligatorietat d'implementació del Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD) 2016/679, de 27 d’abril de 2016, així com de l'entrada en vigor de la Llei Orgànica de Protecció de Dades i de garanties dels Drets Digitals, de 5 de desembre de 2018, encara resten algunes incògnites en la forma d'aplicar adequadament la normativa.