13 mar 2024

ESTUDI: L’Impacte de la Guerra Civil en els Col·legis de l’Advocacia de CATALUNYA

El Consell de l’Advocacia Catalana ha publicat l’estudi coordinat per l’advocat i historiador Josep Cruanyes sobre l’impacte de la Guerra Civil en els col·legis de l’advocacia de Catalunya.

Aquest projecte de recuperació de la memòria històrica, impulsat des del Consell amb la col·laboració del Memorial Democràtic i l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates, investiga la repercussió del conflicte armat en els col·legis de l’advocacia entre els anys 1935 i 1945 i la seva repercussió en el cens d’advocats: el número d’advocats que van ser depurats i expulsats dels col·legis i l’efecte real del conflicte armat en les diferents Juntes de Govern.
Convé ressaltar,  que l’extensa informació que apareix en l’estudi del Col·legi d’Advocats de Vic és fruit del treball  que ha elaborat el degà emèrit Joan Riera Claret i Claret, responsable de cercar i revisar tota la documentació, a l’arxiu del col·legi i a altres fonts externes.
Us animem a que llegiu i reviseu la publicació que us adjuntem en el següent enllaç.

Vic, 13 de març de 2024